W tym artykule dowiesz się co to jest Landing Page, jak możesz go stworzyć i do czego służyć strona lądowania. Dowiesz się także, jak możesz wykorzystać tę potężną strategię marketingową do pozyskiwania klientów z Internetu.
Co to jest landing page?
Landing Page (po Polsku strona lądowania) to specjalny rodzaj strony internetowej stworzony, aby skupić uwagę użytkownika i nakłonić go do podjęcia odpowiedniego działania. Strony Landing Page charakteryzują się konkretnym przekazem, minimalistycznym designem i nastawieniem na wykonanie konkretnego celu.
Landing page wykorzystuje się często aby zachęcić potencjalnych klientów do zapisania się na webinar, pobrania ebooka lub raportu, zaoferowania produktu w promocji lub po prostu skorzystanie z usług lub zakup produktów.
Do czego można wykorzystać Landing Page?
Strony typu Landing Page zazwyczaj tworzone są na potrzeby kampanii marketingowych lub reklamowych. Najprostszym przykładem Landing page jest strona oferujące jakiś produkt lub usługę z ustawioną na nią kampanię reklamową.
Przykład: Strona Landing page sprzedająca kurs / szkolenie wraz z kampanią reklamową na Facebooku.
Landing Page może także posłużyć do wielu innych celów, które przedstawiamy poniżej.
- Strony do generowania leadów – strona może pozwolić na rejestracją do webinaru, strony z pobieraniem darmowych materiałów lub strony z zapisami na demo produktu.
- Strony sprzedażowe – strony z ofertą specjalną, strony z promocjami, strony z produktami.
- Strony docelowe wydarzeń – mogą być to strony z zaproszeniem na konferencję, strony z rejestracją na webinar lub strony z biletami na wydarzenie.
- Strony typu splash – strony z premierą nowego produktu, strony z kampaniami reklamowymi, strony z informacjami o firmie.
- Strony typu squeeze – mogą to być strony z dostępem do ekskluzywnych treści, strony z kodami rabatowymi lub strony z zapisami na newsletter.
- Strony z podziękowaniem – strony po dokonaniu zakupu, strony po rejestracji do newslettera, strony po pobraniu darmowego ebooka.
Jak stworzyć Landing Page?
Tworzenie skutecznego Landing Page należy zacząć od ustalenia kto jest Twoim potencjalnym klientem, w jakim celu tworzysz stronę lądowania i jakie formy marketingu wybierzesz aby skierować odbiorców na twoją stronę Landing Page.
Twoja grupa odbiorców może być różna w zależności od tego co oferujesz. Mogą być to osoby prywatne, firmy lub specjaliści z różnych branż a wszystko zależy od tego co mogą oni zyskać korzystając z twojej kampanii marketingowej i używając twojego Landing Page.
Ważnym krokiem w tworzeniu kampanii marketingowej z użyciem Landing Page jest wybór odpowiednich ścieżek kierowania klientów na Landing Page. W tym przypadku masz do wyboru wiele miejsc w których możesz prowadzić kampanię takich jak: Facebook, LinkedIn, Twitter, TikTok, Google (Googel ads i wyniki organiczne) i wiele innych platform lub stron firm trzecich.
Budowanie skutecznego Landing Page
Skuteczny Landing Page to podstawa w osiąganiu sukcesów i pozyskiwaniu klientów tą metodą marketingową. Aby twój Landing Page był skutecznym musisz go odpowiednio przygotować.
Główną cechą skutecznego Landing Page jest jego prostota. Przy projektowaniu strony docelowej staraj się aby znalazły się na nim najważniejsze informacje, które nie odwrócą uwagi od głównego celu tworzonego Landing Page.
Skuteczny Landing Page powinien:
- Być prosty i przejrzysty.
- Skupiać się na osiągalnym celu.
- Zawierać tylko najważniejsze informacje.
- Posiadać odpowiedni formularz.
- Posiadać element budujący zaufanie, społeczny dowód słuszności (opinie, recenzje).
- Posiadać CTA – wezwanie do działania
Jak powinien wyglądać Landing Page?
Projektowanie skutecznego landing page (strony docelowej) wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które przyczyniają się do zwiększenia konwersji i zaangażowania użytkowników. Oto główne komponenty i wskazówki, jak powinien wyglądać efektywny Landing page:
- Wzbudzający zainteresowanie treści,
- Wartościową ofertę z korzyściami dla użytkownika,
- Atrakcyjne wizualne elementy,
- Proste i przejrzyste CTA i formularz kontaktowy,
- Społeczne dowody i elementy zaufania – opinie, certyfikaty,
- Dodatkowe informacje o produkcie lub usłudze, które mogą być istotne dla użytkownika.
Narzędzia do Tworzenia Landing Page
Narzędzia do tworzenia Landing Page są aktualnie nieodłączną częścią marketingu. Wiele platform udostępnia specjalne aplikacje do tworzenia stron Landing Page, które zawierają buldier drag and drop, narzędzia analityczne, narzędzia do testów A/B i wiele innych. Oto kilka takich narzędzi:
- Unbounce: https://unbounce.com/
- Landingi: https://landingi.com/pl/
- Leadpages: https://www.leadpages.com/
- Instapage: https://instapage.com/
- WordPress z Elementor: https://elementor.com/
- GetResponse: https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/kreator-landing-pages
Przykłady stron Landing Page
Oto kilka przykładów skutecznych landing page, które dobrze ilustrują, jak można zaprojektować stronę docelową, aby przyciągnąć uwagę użytkowników i skłonić ich do podjęcia pożądanej akcji.
Czy strona główna i landing page to to samo?
Nie, strona główna i landing page to nie to samo. Chociaż obie strony znajdują się na stronie internetowej i służą celom marketingowym, różnią się one pod względem funkcji i struktury. Oto główne różnice między nimi:
Cecha | Strona główna | Landing page |
---|---|---|
Cel | Zapoznanie użytkowników z firmą lub marką, ułatwienie nawigacji, zachęcenie do podjęcia działań | Skierowanie uwagi użytkownika na konkretne działanie |
Struktura | Zawiera menu nawigacyjne, różne sekcje z informacjami | Skupia się na jednym elemencie (nagłówek, tekst, formularz, CTA), brak menu nawigacyjnego |
Treść | Ogólne informacje o firmie, produktach lub usługach | Skupia się na korzyściach dla użytkownika i zachęca do działania |
CTA (Call to Action) | Może zawierać kilka CTA | Zawiera jeden, mocny CTA |
Landing Page - Korzyści Marketingowe
Landing page’e to strony internetowe dające wiele korzyści marketingowych mimo, iż są skoncentrowane na jednym celu, np. zakupie produktu, zapisie do newslettera czy pobraniu e-booka. Ich zalety to m.in. wyższe konwersje, łatwe mierzenie wyników, generowanie leadów, promowanie nowych produktów, budowanie świadomości marki, segmentacja rynku, testowanie różnych wersji strony, oszczędność czasu i pieniędzy, poprawa SEO i wzmacnianie remarketingu.