Przeglądając wiele stron internetowych na pewno zdążyłeś zauważyć, że znacznie się one różnią. Niektóre firmą posiadają zwykłe strony wizytówki, inne bardziej rozbudowane o sekcję bloga a jeszcze inne prowadzą serwisy informacyjne zawierające tysiące materiałów. Twórcy stron internetowych spośród tworzonych przez siebie stron wyróżniają różne ich rodzaje a jednym z nich jest właśnie strona typu one page. Ale co to właściwie oznacza, że strona internetowa jest typu one page?
Czym jest strona one page
One page lub też single page to strona internetowa, która składa się tylko ze strony głównej i nie zawiera podstron. Wszystkie potrzebne treści przedstawione są na stronie głównej. Zazwyczaj tego typu strony składają się z kilku sekcji:
- Nagłówka z menu nawigacyjnym i logiem
- Banneru w postaci zdjęcia, slidera czy też wideo
- Sekcji informacyjnych (o firmie, realizacje, zdjęcia)
- Formularza kontaktowego wraz z danymi kontaktowymi
- Stopki z danymi firmy
Jak wygląda strona typu one page
Poniżej można zobaczyć, jak wygląda typowa strona one page na zdjęciu lub klikając w jeden z przykładowych linków do stron one page.
Zalety stron typu one page, single page
Jednymi z głównych zalet stron one page są między innymi:
- Niskie koszty stworzenia strony one page
- Szybki czas wykonania takiej strony
- Mała ilość contentu, który trzeba przygotować do wdrożenia strony
- Łatwość obsługi ze względu na jej prostotę
Wady stron typu one page, single page
Jak każdy rodzaj stron internetowych, strony one page także mają swoje minusy a wśród nich są:
- Problem z pozycjonowaniem strony internetowej typu one page. Ze względu na ograniczone możliwości taką stronę będzie bardzo ciężko pozycjonować a może w niektórych przypadkach być to nie możliwe. W przypadku zwykłych stron możemy dodawać dodatkowe podstrony i pozycjonować swoją stronę na wiele słów kluczowych, natomiast w stronie typu one page nie mamy tej możliwość poprzez ograniczenie do jednej strony. Niestety, ale jest to spory problem dla osób, które świadczą wiele różnych usług i chcą się pozycjonować na większą ilość słów kluczowych.
- Duża ilość treści na jednej stronie wypływa negatywnie na czas ładowania i jej funkcjonowanie. Niestety poprzez dużą ilość kodu oraz treści strony tego typu będą ładowały się wolniej co może być problemem dla potencjalnych klientów i wyszukiwarek.
Kiedy warto zdecydować się na stronę internetową typu one page?
Mimo, że strony typu one page mają swoje minusy są one także wykorzystywane bardzo często przez klientów, którzy nie planują się pozycjonować a chcą tylko pokazać swoją firmę w Internecie.
Ponadto tego typu strony bardzo często wykorzystywane są jako tzw. Landing page, czyli strony docelowe dla kampanii reklamowych w Internecie. Na takiej stronie użytkownik do wykonania jednego konkretnego zadania, np. przesłania formularza, zapisu na newsletter, przekazania danych kontaktowych, itd. Właśnie w takich sytuacjach strony typu one page są idealnym rozwiązaniem.
Szukasz firmy, która wykona dla Ciebie stronę internetową? Skorzystaj z darmowej indywidualnej wyceny i fachowej pomocy przy tworzeniu i obsłudze strony internetowej. Zapraszamy do kontaktu!